Pokémon Y - Osa IV: Chespinistä Quilladiniksi

Tämä on vain ihan lyhyt fiilistely postaus, kirjoitan varmaan myöhemmin illalla vielä pitemmän etenemisjutun... jos nyt oikeasti pääsen etenemään mihinkään. En oikeasti tajua miten pahasti olen jäänyt Pokémon Amieen koukkuun... mun on vaan aivan pakko pitää pokémonit pulskassa kunnossa ja pitää ne tyytyväisinä koko ajan :-(.

Pokémon XYPokémon XY

Anyway, jatkoin Luminose Citystä routea eteenpäin, jossa kohtasin Trevorin ja Tiernon. Tierno haastoi meikän otteluun, kuten jostain syystä osasin jo ennakoida. Siksi olin säästänyt Chespiniä niin, että se saisi sitten levelin tässä ottelussa - pakkomielteenihän on aina kehittää pokémonit jossain erityisessä tilanteessa, kuten rival-ottelussa tai Gym Battlen jälkeen, kuten Vivillonkin kehittyi.

Pokémon XY

Olin totta puhuen tosi kiintynyt ylisöpöön Chespiniin, ja vaikka mun mielestä Quilladin on ollut kaiken aikaa varsin mainio, niin silti ajatus kehityksestä oli vähän sellainen ikävän oloinen :-D. MUTTA sitten kohtalo puuttui peliin ja menetin sydämeni tälle Quilladinilleni aivan täydellisesti...

Pokémon XY

Halusin totta kai heti nähdä Quilladinin ottelussa ja vastaan tuli Gulpin, joka heti ensi töikseen iski Teddyä Poison Gasilla... Olin siinä kohdin vähän sillee "no kiitti nyt tästäkin"-fiiliksellä, koska jostain syystä status errorit, etenkin Poison, ärsyttävät minua ihan pirusti tällaisissa puskapokémoneissa.

Pokémon XY

Mutta sitten kävi se yllätys. Tuollainen sydän pompahti Quilladinin päälaelle ja ruutuun pamahti teksti, joka sanoin jotain tämän tapaista: "Teddy managed to expel the poison so that Benny doesn't need to worry". Meinasin ehkä kuolla ihastuksesta. Tämä ei tosin jäänyt tähän, vaan tulevilla parilla vuorolla sama toistui: Gulpin käytti Poundia ja Poison Gasia, mutta tällä kertaa Teddy väisti kummatkin kera "Teddy read Benny's mind and avoided the attack"-tekstin. AAAAhhh en kestä! Olen tupannut muutenkin niin herkästi luomaan tunnesiteitä näihin bittikasoihin, mutta Pokémon Y vie kyllä tämän bondaamisen ihan uudelle tasolle D:.

Pokémon XY

Tämä kuva nyt on muinaisilta Chespin-ajoilta, mutta oli pakko ottaa esimerkiksi, koska tässä näkyy tuo maan mainio yksityiskohta: sen tavallisen "What will Teddy do?"-tekstin sijaan näissä näkee vähän vaihtelua! En tiedä tuleeko noita muita vaihtoehtoja sitä mukaan, mitä enemmän bondaat pokémonisi kanssa, sillä upouudella Dodo-Doduollani lukee edelleen tuo perus "What will Dodo do". Vanhemmilla pokéillani sen sijaan lukee aika usein, esimerkiksi "Teddy is waiting for Benny's directions" tai muuta sellaista. Lisäksi oli ihan sairaan siistiä huomata, että kun yhdessä ottelussa ottelin ensin Doduon kanssa, sitten vaihdoin sen kesken kaiken Bunnelbyyn, niin siihen tuli se perus: "I know you can do it!"-teksti samalla kun heitin Bunnelbyn poképallon otteluun. Mutta sitten ottelun lopuksi tuli vielä teksti, joka oli jotain tämän tapaista: "I knew you could do it Bun!" :-O. Tykkään ihan sairaasti tästä kouluttajan ja pokémonien vuorovaikutuksesta.

Pokémon XYPokémon XY

Pokémon XY

En tajua miten tää voi olla jostakusta ruma...!!! Quilladin on pieni pullukka söpöliini!


Living in the Moving Forestin 23-vuotias ylläpitäjä, jolla on aina liikaa hommaa ja liian vähän kahvia.

Next PostUudempi teksti Previous PostVanhempi viesti Etusivu

23 kommenttia:

  1. Mähän sanoin ettei se ruma ole. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ite otin froakien, mutta kova oli miettiminen kumman valitsen. :D tykkään kun yksi starttereista muuttuu aina palleroksi. :P

      Poista
  2. Tai lähinnä näissä kahessa viimesemmässä genessä itseasiassa.. :D pignite ja chespin siis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pallopokémonit on kivoja :3. Jopa Electrodekin haha!

      Poista
    2. Hmm.. No mulla on Electodesta melko neutraali mielipide. :D

      Poista
  3. Korjaan Quilladin.. :D

    VastaaPoista
  4. Taisit saada uuden bestiksen. En tiennyt että pokemon amie olisi noin hyödykäs. Pitääkin heti mennä rapsuttelemaan omaa chespinin pisintä muotoani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Johtuukohan tämä amiesta? En ole varma, mutta joo, Amieta ainakin räplään ihan jatkuvasti, niin ehkä sitten... :O.

      Poista
  5. Siis voikko selittää tarkemmin noi ihme tekstit?
    Itekko ajattelit siinä pelatessa noin? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei vaan pelissä luki nimenomaan tuolla lailla söpösti. Siis jonkun perus-tekstin "What will Chespin do" tilalla lukikin "Chespin is waiting for Benny's directions." Musta tuo on ainakin ihanankuuloinen juttu. Varsinkin kun mäki aina ihastun mun pokemoneihin ihan hirveästi.

      Poista
    2. Jep, tekstit näkyivät peliruudulla :-).

      Poista
  6. Sain vihdoin Y:ni tänään ja olen juuri nyt tuossa samassa kohtaa.
    Nyt vähän kaduttaa että en valinnut Chespiniä, sillä Squirtle on ja pysyy tiimissä, mutta olen tykästynyt Kermit-Frogadieriini aivan täysin enkä haluaisi luopua siitä. Kuitenkaan kahta vesipoksua ei viitsisi pitää tiimissä. Tähän mennessä tiimissä Paksu-Pepe Pancham ja Tintti Fletclin(intoinenmuoto) sekä satunnaisia vierailijoita.

    Mutta kyllä on mahtava peli kertakaikkiaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa, että olet vihdoin saanut omasi! Mä etenen tässä vähän hitaasti... vaikka oon mä johonkin saanut tässä pelissä jo 15 tuntia kulumaan haha :-D.
      Mä suosittelen kyllä pitämään Frogadierin ainakin... ainahan sä voit koettaa Ashin tapaan hiukan rotation-team-tyyliä ja välillä vaihdella, kumpaa vesipokéa käytät. Ihan sairaan hyvät ja nerokkaat nimet muuten pokéilla! :-DDDDD Etenkin toi Paksu-Pepe, ja Fletchling ainakin näyttää ihan Tintti-nimiseltä pokélta.

      Poista
  7. Apua, mä RAKASTAN tuota amietä! Oikeesti se on mun mielestä varmaan paras juttu, mikä tässä pelissä on, koska nuo lausahdukset on niin parhautta. Yhdessäkin kohtaan pakahduin, kun joku oli tappamassa charizardiani, mutta sille jäi yks hp ja sit teksti tyyliin "Charizard withstanded the attack to impress Rom!" Ja sitten tietenkin charizard antoi sille vastukselleen isän kädestä :-D
    Toi on vaa nii mahtava ja rakastan tätä kutosgeneä niin pirusti @_@

    Plus ite en tykännyt quilladinista aluksi YHTÄÄN, mutta on se nyt osoittautunut ihan söpöksi xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä, Amie on mahtava! Toivottavasti kolmannessa versiossa sitä kehitetään edelleen :-3. Ja ooooh, toi sun ja Charizardin kokemus kuulostaa hienolta. Onko tää nyt Amien ansiosta? Vai mistä noita "erikois"tekstejä tulee? Voi ei, loin ennenkin tunnesiteitä niin herkästi, mutta nää pelit vie sen ihan uudelle tasolle. Esim. enhän mä voi muuta kuin rutistaa tuota Quilladinia, kun se on niin symppis.

      Poista
    2. Jep, se oli juuri sen amien ansiota xD Ku jos on hyvät suhteet, niin sit joskus pokemonit saattaa tollei kestää noi voimakkaat iskut, etteivät petä kouluttajansa luottamusta ;-;

      Poista
    3. Oooooooooooh. No hyvä että olen käyttänyt Amieta, vaikka en tiennytkään noiden johtuvan siitä. Coooooooooool.

      Poista
  8. Minäkin sain Y:n tänään viimein ja oli kyllä odotus tosiaan sen arvoinen. Kuusi ja puoli takana ja vasta saavuin Lumioseen, olen pyörinyt Amien, Super Trainingin ja Wonder Traden parissa niin paljon, että itse pelissä ei ole kauheasti tultu edettyä... Startteriksi otin Fennekinin, joka kyllä pikaiseen lensi Torchicin tieltä PC:lle (koska en voi sietää sen viimeistä kehitysmuotoa). Ihan loistava peli toistaiseksi, ja tuo kuulostaa vähättelyltä. *_* Quilladin vaikuttaa vieläkin omaan silmääni rumalta, en vaan voi mitään. Sama koskee kyllä muutamia muitakin kutosgenen pokemoneja, hrrm. Amie on superihana lisä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Delphoxhan on just mahtava :D Ite tykkään sen kettunaamasta :)

      Poista
    2. Mä taas petyin Delphoxiin aika pahasti. :/ Muista starttereiden vikoista evoista pidän kyllä paljon (Greninja<3) mutta tottakai mielipiteensä kullakin. :)

      Poista
    3. Onnittelut Y:n saamisesta! Mä oon kuluttanut peleissä aikaa ties mihin. 15 tuntia ja en ole edes toisella salilla, mutta mä tykkään nauttia jutuista hitaasti. Kokeilin myös Wonder Tradea, lisäksi Amie ja Super Training koukuttaa. Hmmm, millainenkohan tuo Fennenkinin viimeinen muoto on... oon viime aikoina nimittäin tykästynyt siihen kakkosmuoto Braixeniin.

      Koskakohan saan sanoa että nää on parhaat poké-pelit koskaan...

      Poista

Hei taskuhirviö! Jätä kommentti, kiitos!