Pokémon Y - Osa VII: Kiviä, kiviä, kiviä... ja kaikkea muutakin

Wohaa, koetin saada tämän kirjoitettua jo eilen, mutta elämme kiireisiä aikoja! Vastaan kommetteihin tänään illalla, koska olen kooooohta lähdössä syömään isän luo wooh. Koetan vielä, jos vain millään ehdin, tehdä yhden kirjoituksen illalla.


Palataan hiukan Dedennen pyydystämisestä takaisin päin. Nimittäin viimeksi voitin Cyllage Citystä toisen salimerkin, ja sitten matka jatkui pohjoiseen. Tämä pohjoisen route on tällainen kiva tienpätkä, jossa on isoja kivirivistöjä. Pakko sanoa, että tykkään tästä pätkästä, vaikka eihän tuolla kauheasti mitään muuta kuin kiviä ole :-D.


Täällä kivien seassa kohtaan toistamiseen Team Flaren, jonka touhut ovat mulle edelleen täysi mysteeri. Pari ottelua gruntteja vastaan, mutta mitään kovin mielenkiintoista en saa joukosta selville. Kerran tuo yksi grunt mainitsee Holo Casterin, joka on siis se Lysandren kehittelemä hologrammivideopuheluvehje tai vastaava. Mmm, oon edelleen sitä mieltä että se Lysandre-ukko haiskahtaa ja pahasti.


JA HEI!! En tiedä onko tää kaikille muille ihan vanha juttu, mutta mä tajusin tällä routella et pokémoneja voi silittää otteluissa!!!! :O Ilmeisesti pokémonin täytyy olla todella kiintynyt kouluttajaan, niin sitten kun kosketusnäyttöä hinkkaa vastustajan pokémonin pökrättyä, ilmestyy "kouluttajan" käsi silittämään pokémonia. Voi eiiiiiii tää on liian söpöä, mä silitän nykyään näitä ihan koko ajan!! Ihan vahingossa bongasin tämän ja aluksi en edes osannut yhdistää tuota käden ilmestymistä siihen kosketusnäytön hinkkaamiseen!


Tuon kivi-routen päästä löytyy uusi pikkukylä, Geosenge Town, jossa ei ole kuin muutama hökkeli ja sitten kiviä. Ihan symppis mesta, mutta vähän tylsä.


Geosenge Towniin on juossut myös tuolta edeltävältä routelta tuo yksi Team Flare Grunt. Mies toivottaa mulle vähän hämäräperäisesti vaan heipat, kuulemma Team Flare aikoo käyttää Route 10:n kiviä johonkin salamyhkäiseen hienoon suunnitelmaansa. Sitten tuo grunt painuu tuonne tietä pitkin pois kylästä, kun taas tuo mun naapuri juoksee paikalle varsinaisine älynväläyksineen: jaa vai että jotain outoa Team Flaressa? Älä ihmeessä kuule likka.


Seurasin Team Flarelaista tuota polkua pitkin, jonka päästä löytyi vaan tällainen kivihöskäle. Jännää. Ei auttanut muu kuin palata sitten takaisin ja antaa Team Flaren olla omissa oloissaan.



Geosenge Townin hotellissa tällainen eukko kertoo vähän Route 10:n kivipatsaista ja ajatuksista, mitä varten ne ehkä ovat aikoinaan pystytetty. Uuuuuuuuuuuuuh mä haluan uskoa että kyseessä on ihan hemmetin iso hautamuistomerkki! Joku Kalosin sodassa kuolleiden viimeinen lepopaikka.. how cool. Tuo naikkonen itse uskoo johonkin ihan pirun tylsään kalenteriin, yääääkk. Jopa tuo "a ritual to celebrate life" kuulostaa siistimmältä.


Hotellissa on lisää vihjailuja Hoennista... :3. Oh yeahhh, oon ihan varma että pian RSE-remaket ovat meidän! En malta odottaa. Outoa tosin, koska musta Kalosissa on viljelty yllättävän paljon just 3. generaation pokéja, et mikäs järki siinäkin nyt sitten on...


Olin just painumassa seuraavalla routelle (josta pyydystin ihanan Dedennen), niin tällainen Lucario Gym Leader Korrina pysäyttää mut taas... tää on siis tapahtunut ennenkin, koska jostain syystä tuo toinen sen Lucarioista juoksee mun perässä...!! Eiiiiiiii, miksi just tää mun kaikkien aikojen inhokkipokémon... Korrina haastaa mut Lucariolla otteluun, jonka voitan Hattaralla leikiten. En kumminkaan saa siltä salimerkkiä hahaha.


Seuraavalta routelta pyydystin sitten Dedennen, kuten jo olen infonnut, ja rrrrrrakastan tuota sähköhiirihamsteria! Se on ihan paras ja söpö. Mini-Raichu. Katsokaa mitä Pulla-Dedenne heti löysi Super Trainingista hahahahahah hamsterilla on asennetta, kun se heti poimi Team Flare-nyrkkeilysäkin. Kuolin sisäisesti nauruun, kun luin ton tekstin :-D. En oo vielä raaskinut käyttää tota!


Tein btw myös siinä lankakerä-pelissä ennätykseni, ja jäi harmittamaan miten lähellä täydet 999 pistettä jäi... tai ainakin mulle toi on tosi hyvä suoritus ollut, en oo ollut tässä pelissä niin erityisen hyvä :-D. Enkä kyllä niissä muissakaan minipeleissä, joita saisi olla enemmänkin. No ainakin sain sellaisia todella fancyja leivoksia pokéille tämän pistemäärän myötä!


Täältä löytyy myös LUOLA :-)) JEEEee. Glittering Cave oli tosi kiva, mutta olen odottanut tällaista oikein kaupunkien välissä olevaa kunnon luolaa.


Ja Reflection Cave on vieläpä siisti kuin mikäkin. Ainut tosi iso ongelma tässä luolassa kumminkin on... nimittäin helvetin Wobbuffetit. En tiedä teistä muista, mutta mulle niitä loikkaa esiin IHAN KOKO AJAN. aarrrgghhh. Piti vetää sitten melkein koko luola niin, että Hattara sai olla etunenässä, se oli nimittäin ainut joka onnistui iskemään Wobbuffetit kumoon yhdellä Fairy Windilla ilman, että tuo kyseinen sininen nuija ehti käyttää Mirror Coatia tai Counteria.


Mutta voi elämän kevät, mitä tästä luolasta löytyikään!!!! Carbinkia en ole koskaan ennen nähnyt ja voi tui tui, se on ihan ylikivan näköinen. Näyttää ihan mun pokémonilta. Melkein otin senkin tiimiin, mutta totesin sitten, että ehkä joku toinen kerta - kyseessä olisi jo kolmas Fairy-tyypin pokémon yhdessä tiimissä ja se alkaa olla jo vähän liikaa. Hitsi vie, Fairy-tyyppi on paljastunut ihan älyttömän mahtavaksi pokémontyypiksi! Carbink, jonain päivänä otan sut tiimiin ♥.


Oli pakko ottaa kuva tästä tosi surullisesta pariskunnasta täällä Reflection Cavessa :-((((. Voi ei, mun käy tota miestä niin sääliksi...


Reflection Caven takana sijaitsee uusi kaupunki, Shalour City, josta on pakko linkata tuo musiikikin tähän.


Aah tykkään. Shalour Cityssa majailee joku Mega Evolution Guru, jota nää kaikki mun kaverit on menossa tapaamaan ja jota Sycamore käski munkin nähdä.


Ei yhtään hullumpi kämppä tuolla Mega Evolution Gurulla... kyseessä on Tower of Mastery ja sielläkin on piru vie joku Lucario-patsas keskellä tornia. Keksikää joku toinen eeppinen pokémon, plz.


Mega Evolution guru on tuon Lucario-gym leader Korrinan joku mummo tai vastaava, ja järkyttävän näköinen hän onkin. Mega Evolution guru selittää juttuja, jotka luulin jo olevan pelissä aika itsestään selvyyksiä kaikille, esim. mega evolution on vain väliaikainen juttu ja sillee :-D. Tää vanha muori kertoo, että mega evolutionia varten pokémon tarvitsee tietyn kiven, kouluttaja mega-sormushomman ja sitten täytyy olla hyvä side kouluttajan ja pokémonin välillä...


MITEN MÄ EN OLLUT YHTÄÄN YLLÄTTYNYT TÄSTÄ :-DD. Totta kai muorilla on vain yksi Mega Ring ja nyt me viiisi sitten saadaan tapella siitä keskenämme. Trevor, Tierno ja Shauna tosin suosiolla luopuvat leikistä, joten tämä jättää minut ja tuon pirun naapurin tytsyn, josta en tykkää muuten yhtään...


Ja tää on niitä juttuja, jotka ratkaistaan vaan ottelulla, eikös? Mua vähän kiehtoisi tietää, että mitä tapahtuu, jos tuolle häviääkin... Koska pokémon-peleissä ei ole varsinaista game overia, vaan aina palataan Pokémon Centeriin ja sitten koetetaan uudestaan.


Katsokaa miten ali-levelisiä mun pokét on!! JEE! Haastetta! Olen tahallani varonut niiden tasojen nousua ja onhan tiimissä majaillut jo mm. Wartortle, Pikachu, Doduo ja Tyrunt, jotka ovat vieneet experiencejä itselleen ja istuvat nyt PC:llä. Onneksi löysin Evioliten ennen tätä ottelua jostain, niin sen voimilla Teddy selvisi Braixenista juuri ja juuri. Tämäkin oli ottelu, jossa suostuin käyttämään vain saman verran pokéja, mitä Serenallakin oli käytössä.


HÖHÖÖHÖHÖ niin taisit hävitä joo, siitäs sait! Mutta nää Pokémonin hahmot ovat ärsyttävän hyviä häviäjiä hahaha. Hei ihan oikeasti, miettikää jotain perus 10-vuotiasta, joka ensin uhoaa kovaan ääneen saavansa jotain tosi specialia kuten nyt tän Mega Ringin, ja sitten häviää! Ei varmaan olisi hymy noin huulessa ja mukavia kommentteja heittelisi, vähintään pitäisi mykkäkoulua!


MUTTA tietenkään, mä en saa sitä Mega Ringia ennen kuin menen salille ja voitan Korrinan... justhan mä sen voitin siellä Geosenge Townissa, hmph >__>. Nooh, uudestaan vaan turpiin tälle taistelu-salin johtajalle!


Ikinä ei voi olla liikaa haastetta, joten ottelun sai aloittaa taistelupokéille heikoilla oleva Bun. Pari leveliäkin alhaisempana se kumminkin voitti Mienfoon. Hyvä Bun :3. Saattaa nimittäin jäädä viimeiseksi saliottelukseksesi...


Hawluchaa vastaan lähti tiimin tuorin jäsen Pulla, joka on tosi mainio eikä yhtään niin heikko mitä luulisi. Tämä matsi oli totta kai aika helppo tuosta tasoerosta huolimatta, sillä Fairy-tyyppi resistaa hienosti taisteluliikkeitä ja Chargella ensin varustettu Parabolic Charge on hieno hyökkäys (iskee vastustajaan ja parantaa oman pokén HP:ta). Pulla voitti Hawluchan kirkkaasti.


Viimeinen ottelupari sai olla Degen ja Korrinan puolelta Machoke. Olin hiukan yllättynyt, kun Lucariota ei tullutkaan. Degenin ensin Sword Dancea ja sitten Aerial Acea ja Shadow Sneakia, niin ei tässäkään nokka tuhissut juuri yhtään.


Mutta mähän en saa sitä pirun sormusta VIELÄKÄÄN :-DD. Täytyy muka juosta sinne Tower of Masteryn huipulle. Pah!


Tower of Masteryssa on tällaisia pieniä kämppiä, missä notkuu porukkaa. Mitenköhän tänne pääsee asumaan ja kuinkakohan kallis vuokra on... Tämä häiskä tässä kertoo, että jonkun Kalosin legendan mukaan kouluttaja Lucarionsa kanssa saapui Kalosiin ja löysi mystisiä kiviä, joilla mega evolution tapahtui. Sanonko kohta minne tuon Lucarion voisi tunkea, olen korviani myöten täynnä tota pokémonia. Se on saanut olla jo parrasvaloissa ihan tarpeeksi, oma elokuva ja esiintyminen Super Smash-sarjassa ja vaikka mitä. Miksei tuo kouluttaja voinut tulla vaikka super eeppisen Pinsirinsä kanssa tänne Kalosiin???! Miksi se on se Lucario, taas. Hyvä Game Freak ja muut Pokémonin kyhäilijät; Pokémoneja on hei muitakin kuin Pikachu, Pichu ja Lucario.


Nooh, nyt vihdoin sain Mega Ringin jauuu!... Mutta sitten tää peli taas lyö mua Lucariolla naamalle ja lujaa... vähän tällaista olen pelännyt sitten sen ensimmäisen tapaamisen Korrinan kanssa...


Tää Lucario haluaa tapella mun kanssa Korrinaa ja toista Lucariota vastaan... Nooh, selvitän tämän kuin mies ja ryhdyn otteluun, ei Lucariossa tavallaan mitään vikaa ole... mutta on se silti mun inhokki :-D.


Olihan siinä ottelussa sitten pakko kokeilla tuota mega evolutionia, vaikka en olisi niin hirveästi sitä halunnut just tämän pokémonin kanssa... Kuitenkin, pakko myöntää että olen lämmennyt mega evoille ihan täysin. En malta odottaa että kohtaan ne kaikki joskus!! :-) Mega Aerodactylia täytyy päästä kokeilemaan (olen löytänyt Old Amberin!!!).


Just tätä mä olen pelännyt sieltä route 5:sta alkaen :-D. Nooo, ei mulla ollut sydäntä sanoa ei, koska oon kiva ja hey, eihän sitä tiedä, ehkä Lucariosta vielä tulee mulle mieleinen!... Joskus. PC:lle se kumminkin joutui samantien. Tosin tykkään hurjasti tästä käänteestä, miten se hylkää Korrinan. Just siistiä, pokémon hylkäsi oman kouluttajansa. Oooh.


Ei muuta kuin etiäpäin vaan sanoi mummo lumessa. Just kun olen lähdössä Shalour Cityn mukavasta musiikista toisille poluille, niin Serena pysäyttää mut ja antaa mulle HM03 eli Surfin. JauuuuuU! Tosin mulla ei ollut oikeastaan ketään, jolle sitä opettaa...


Mutta eikös heti seuraavalla routella mulle anneta Lapras ♥. Voi että, nyt tekee pahaa pysyä Kalos-tiimissä, koska olen jo pitkään halunnut kouluttaa Laprasia. Viimeksi mulla oli sellainen ehkä Goldia ekaa kertaa pelatessani, eikä silloinkaan missään varsinaisessa tiimissä. Se on niin nätti!


Ja tämän Surf-spriten myötä päätökseni ottaa Lapras tiimiin vaikeutuu entisestään. Tätä Pokémoniin on kaivattu!! Vähän kivempia Surf-spritejä. Valitettavasti tällä Lapraksella on vain tällainen erikoissprite surffatessa, kaikki muut ovat edelleen sellaisia mustia pallukoita :-(... Nimimerkillä "kokeilin heti miltä Swirlixillä surffaus näyttää".




Living in the Moving Forestin 23-vuotias ylläpitäjä, jolla on aina liikaa hommaa ja liian vähän kahvia.

Next PostUudempi teksti Previous PostVanhempi viesti Etusivu

10 kommenttia:

  1. Lucario viemäristä alas, kiitos. Sun Pinsir-vaihtoehtosi kuulostaa huomattavasti hienommalta! ~ Lapras! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha joo, mega super eeppinen Pinsir. Korrinankin Pinsir juoksisi pelaajahahmon perässä... se olisi pelottavaa :-D. Lapras on niin kaunis!

      Poista
  2. Pakko sanoa, mutta musta Lucario on ihan ok, tosin se todellakin on ollut liikaa parrasvaloissa. :D haha, tosin Pinsir parrasvaloissa kuulostaa hyvältä. :DD Pinsir kunniaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin siis pystyisin nielemään tämän Lucarion tässä pelissä ihan hyvin, vaikka en siitä tykkää yhtään, jos sitä ei olisi jo tyyliin joka paikassa? Missä Hoppip on ollut? Tai tosiaan Pinsir? Miten olisi jos tuo kouluttaja olisikin saapunut Kalosiin Lanturnin kanssa? Girafarig, Exploud tai vaikkapa Magmortar olisivat olleet myöskin ihan mulle käypiä valintoja!

      Poista
    2. Niin no totta, luulisi että vaihtoehtoja olisi muitakin kun iänikuinen Lucario. Sitä tosiaan tungetaan joka paikkaan. Olisi pätevämpiä (eikä niin loppuunkulutettuja) vaihtoehtojakin olemassa.

      Poista
  3. En tiedä, olen alkanut itsekin lämmetä Lucariolle vasta viimeaikoina ja otinpahan mokoman jopa mukaan Platinumin tiimiinkin. On osoittautunut kyllä paikkansa arvoiseksi. Hetken mietin jahkako käyttäisin Y:ssäkin, mutta väistyi sitten muiden pokemonien myötä. Tuosta Mega Ring-ottelusta olen lukenut vissiin sen verran, että ryhmäsi parannetaan ja koko ottelu pitää vaan käydä uusiksi niin monta kertaa, kunnes sen rannehomman saa itselleen (jos häviää siis). Lankakeräpelissä ennätykseni on vissiin 1150, too bad että hyödyt loppuvat siihen kun saa n. 700-jotakin pistettä ja 150+ combon. Mutta on se ihan mielenkiintoista yrittää silti aina rikkoa sitä omaksi ilokseen. Ehkä joskus 2000 pistettä? xD

    Tuosta Team Flare Training bagista en tiennytkään mitään, mitäköhän hyötyjä siitä on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hrrrr, eiih, en mä sitä tiimiin ottaisi, vaikka kuinka hyvä onkin :-D. Ei ei ei, hyyrrmyrr. Onpas hölmö juttu tuon häviämisen kanssa tuossa Mega Ring-ottelussa - ehdin jo oikein maalailla mielikuvat siitä, miten Serena voitettuaankin onkin sillee "this doesn't feel right... oh Benny, I can see your Pokémon love you, you should take this. I still need to work for the better bond with my Pokémon" tai muuta vastaavaa Pokémon-hömppää:D.
      Hnnnghhh onpas hyvät pisteet tuossa lankakeräpelissä. Se on jollain tapaa tosi koukuttava hahaha.

      Kokeilin sitä ja siitä pokémon saa vaan lisää innostusta treenaamiseen -eli se löytää jonkin aikaa helpommin noita training bagsejä ja kai saa nopeammin nyrkkeillessä nuo statsit.

      Poista
  4. Ite välttelen ali-levelistä teamia, tulee mieleen hyvin suunniteltu, huonosti toimiva vanha Ruby-teamini, jossa oli 5 taisteliaa, mutta kaikki alle 40 levelisiä. Groudon oli 45 lv. Nykyisessä on 4 + Groudon, mutta ne on yli 40 lv.

    Elämme kiireisiä aikoja? Mistäs toi nyt tuli? :D
    Sormus-hommasta tulee mieleen LOTR. Nyt sait "mahtisormuksen" jolla saat Pokeja Megoiksi. Pakollinen sormus-huumori :D

    Itel vielä vaivaa, et pitäiskö ostaa Pokemon Y, niin paljon perusteita kyllälle ja eille :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä nimenomaan haluan ali-levelisen tiimin. Vähän haastetta peliin, joka on usein ehkä vähän helpohko hehe. Ja ainahan alitasoisen tiimin voi kouluttaa paremmille tasoille, mutta ylitreenatulla tiimillä on tylsää vain mennä etiäpäin.

      Hahaha ooh joo. Jos löydän jonkun oikein ruman ja hurjan Mega-evolutionin jollekin pokélle, niin annan sille pokélle nimeksi Sauron :-D.

      Osta ihmeessä!

      Poista
    2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista

Hei taskuhirviö! Jätä kommentti, kiitos!